JAULAH SEKITAR DUMYAT

>> Saturday, December 12, 2009

Alhamdulillah,hari ni pada 12.12.2009 saya telah mengikuti rombongan menjelajah sekitar Dumyat,Mesir untuk menziarahi makam-makam Auliya' Allah, bengkel pembuatan kapal laut,Masjid Amru ibn Asr,Masjid Abu Ma'ati,dan Masjid al Mu'ni.Kami bertolak pada awal jam 10pagi seramai 14 orang.Tujuan jaulah ini diadakan untuk mengeratkan sillaturrahim dan sebagai vacation untuk menenangkan fikiran sebelum menghadapi ujian pada awal bulan Januari nanti.Selain itu,di samaping menziarahi makam-makam ulama',kami bertawassul dengan kemuliaan Wali-wali Allah ini,selaku hamba yang paling hampir denganNYA,mudah-mudahan dengan keberkatan Wali-wali Allah ini kami diberikan petunjuk dan kekuatan untuk sentiasa tetap dalam perjuangan Islam serta diberkati hidup bersama keluarga dan memperolaeh zuriat yang soleh dan solehah.amien.

Di sini disertakan beberapa keping kenangan sebagai bukti kami berjaulah.. :) - kapal dalam pembikinan
-siap,untuk dijual.


Ruang dalaman masjid Amru ibn Asr.Merupakan masjid tertua di Dumyat.Pernah berfungsi beberapa kali sebagai gereja pada 1219 oleh Jand De Brian,dan pada tahun 1249 oleh King Louise IX.Ketika itu diadakan perayaan agama secara besar-besaran yang dihadiri oleh Timbalan Pope.

0 comments:

ebuddy


Halal itu Jelas,Haram itu juga Jelas

Bayang-bayang yang Lurus terbentuk daripada Kayu Yang Lurus

Couple is Trouble,Marriage is Better

:: Terima Kasih Kerana Melawati Blog Ini ::

DATANG LAGI YA
Paparan terbaik Microsoft Internet Explorer Ver. 5.0, Netscape Ver. 5.0, Mozilla Firefox Ver. 1.5 ke atas dan resolusi 1024 x 768 atau 800 x 600 piksel minimum.

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP