Ku mahu berjaya bersama rakan-rakan

>> Saturday, December 19, 2009


Musim peperiksaan tidak lama lagi akan menjelma.Setelah program motivasi semalam aku berfikir panjang bagaimana cara untuk aku memajukan diri.Aku perlu lebih yakin untuk terus melangkah menghadapi ujian-ujian yang mendatang.Semoga setiap langkah pekerjaanku Allah merahmatiku dan memberi kekuatan.Aku akan cuba secepat mungkin menyiapkan nota.Mudah-mudahan Aku diberi kekuatan.Aku mahu notaku bermanfaat untuk diriku dan kawan-kawanku.Ku yakin usaha yang kecil ini menjadi saham untukku berjaya.insyaAllah.

Aku perlu segera membuat perancangan waktu agar tidak terbuang dengan sia-sia dengan aktiviti-aktiviti yang tidak berfaedah.Benarlah kata orang, "orang yang mempunyai masa adalah mereka yang mengisi masa-masa dengan aktiviti berfaedah, sedangkan orang yang tiada masa adalah mereka yang mengisi masa-masa terluang mereka dengan perkara sebaliknya"..

Semoga Allah menetapkan langkah-langkahku di dalam agamanya agar ku tak tersungkur di dalam jalan Dakwah..Aku tak punya apa-apa selainMu Ya Allah.Bantulah kami dalam urusan hidup kami Ya Allah..Kami yakin tanpaMu kami jahil.Kami yang perlukanMu Ya Allah,sedangkan Engkau tidak sedikit pun kurang sekiranya Kami melupakanMu.Janganlah Engkau biarkan Kami menentukan nasib Kami sendiri,walau kadar sekelip mata atau kadar yang lebih pendek daripada itu..amin.

Semakin hari,waktu kian suntuk.Hanya 27 hari lagi tinggal.Kalu tolak makan minum semua mau tinggal berbaki 15 hari je.Aku kena korbankan waktu tidurku untuk curi masa membuat nota di samping memahami pelajaran.Aku ada kawan-kawan perlu aku bantu dan aku turut dibantu oleh mereka.Aku gembira bersama mereka kerana inilah kenangan bersama kami suka duka.Study Group menyuntik semangatku untuk terus berusaha.Terkadang melihat mereka study aku pun turut mahu study.Mengapa mereka boleh aku tak boleh?

Aku ada keluarga yang menunggu,isteriku khususnya.Ku harapkan doa kalian untuk keberjayaanku di sini.Jangan pernah putus mendoakanku wahai sayang.

Ku punyai tugas yang terpundak di bahuku,pentaklifan oleh Allah Taala.Baik sebagai Hambanya,jawatan kecil,suami,anak kepada kedua ibu bapaku dan abang kepada adik-adikku..Ayahku dan Ibuku berkorban sedari kecil membesarkanku dan menghantar ku ke Universiti untuk melihatku berjaya.Berapa juta Ringgit yang telah dihabiskan untukku.Aku mesti mengenang jasa ibu bapaku dan membalas pengobanan mereka.Semoga Allah memberi mereka ganjaran syurga kelak.amin.

Fikiranku tak menentu malam ini..aku bermuhasabah sambil mendengar lagu WALI-aku cinta Allah..di mana silapku.Ya Allah berilah petunjuk kepada daku.Ampunilah dosa-dosaku..Aku lemah tanpaMu,tanpaMu ku tak bererti.Semoga hari esok bermula episod baru untuk aku melangkah dengan yakin bahawa setiap pekerjaanKu hanyalah untuk RedaMu.

0 comments:

ebuddy


Halal itu Jelas,Haram itu juga Jelas

Bayang-bayang yang Lurus terbentuk daripada Kayu Yang Lurus

Couple is Trouble,Marriage is Better

:: Terima Kasih Kerana Melawati Blog Ini ::

DATANG LAGI YA
Paparan terbaik Microsoft Internet Explorer Ver. 5.0, Netscape Ver. 5.0, Mozilla Firefox Ver. 1.5 ke atas dan resolusi 1024 x 768 atau 800 x 600 piksel minimum.

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP