Tanpa Disedari

>> Sunday, December 13, 2009

Setiap insan yang mempunyai kefahaman islam semestinya menjaga diri mereka daripada terjebak daripada melakukan dosa dan noda.Namun tanpa disedari,kita sering melakukan dosa kepada Allah seolah-olah berbangga-bangga dengan dosa yang dilakukan.

Antaranya berdua-duaan berpegangan tangan dalam khalayak ramai seolah-olah suami isteri yang sah,berpakaian mendedahkan aurat,mempamerkan gambar-gambar couple di dalam media eletronik dan mahu pun media cetak.Sebagai contoh gambar-gambar artis di dada akhbar dan filem melayu masa kini dengan aksi-aksi yang terpesong jauh daripada agama dan budaya Melayu itu sendiri.

Natijahnya kita boleh melihat remaja-remaja khususnya Melayu menjadikan artis-artis sebagai ikutan.Semua ini berpunca daripada budaya ikutan daripada Barat. Ingatlah wahai sahabat- sahabat,orang -orang Barat tidak pernah berhenti memusuhi Islam dan sentiasa merancang sehinggakan kalu kita masuk lubang biawak pun,kita akan turut masuk mengikuti mereka.Nauzubillah min zalik.

Orang Yahudi meggunakan cara yang halus untuk mempengaruhi pemikiran umat Islam kerana mereka sedar jika pedang bertemu pedang,meriam bertemu meriam mereka pasti kalah.Tetapi sahabat-sahabatku sekalian,adakah kekuatan umat Islam pada hari ini boleh dibandingkan dengan kekuatan tentera Islam zaman dahulu.
Pada siapa kita nak berharap?Sampai bila kita nak berharap kepada orang?Haraplah pada diri sendiri.Bagi yang sedang menuntut ilmu teruskan jangan berputus ada,andai kata lemah carilah kekuatan semula dengan segera..kembalilah kepada Allah,segalanya daripadaNya.Bagi yang sedang bekerja,perbetulkan niat anda berkerja kerana Allah bukan semata-mata mengumpul kekayaan dunia sehingga melupakan tanggungjawab sebagai hambaNYA.Ketahuilah saudara-saudariku sekalian, "Dunia adalah syurga bagi orang-orang Kafir,dan Akhirat itu Syurga bagi orang-orang Mu'min.
Wallahu A'lam.

0 comments:

ebuddy


Halal itu Jelas,Haram itu juga Jelas

Bayang-bayang yang Lurus terbentuk daripada Kayu Yang Lurus

Couple is Trouble,Marriage is Better

:: Terima Kasih Kerana Melawati Blog Ini ::

DATANG LAGI YA
Paparan terbaik Microsoft Internet Explorer Ver. 5.0, Netscape Ver. 5.0, Mozilla Firefox Ver. 1.5 ke atas dan resolusi 1024 x 768 atau 800 x 600 piksel minimum.

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP